Tenant representation – technical advice

We often find that our clients come to us for professional help with their office rental environment. Currently the most relevant problems are the energy and operational costs, but they may need a technical assessment of inadequate temperature, controllability, noise levels of mechanical equipment. When choosing a new office, or by prolongation of the current one, we would like to avoid the complaints and problems of the past. In such cases, we help our clients

  • Incorporate the search criteria and contractual conditions from the very beginning of the office selection process, which will later enable the creation of a truly sophisticated, high-quality, healthy office environment.

  • We support the company’s employees and management to focus on their own operations, while ensuring that the work environment meets the needs of employees.

  • We can conduct local metering of comfort parameters in case of inadequate office environment or problems

  • We provide support in setting up and monitoring energy billing in compliance with real consumption based on energy submetering or with the legislation.

  • We review operating cost billing, helping business decision-makers save time, energy and money.

  • We launch an employee information program if we find that the well-being of employees can be raised and operating and energy costs can be reduced by the thoughtful, conscious use of the building.

Milyen esetekben segítettünk?

  • A könyvelésre évek óta beérkezett egy számla, amely egy fogyasztásmérőhöz tartozott, melyen fogyasztás sosem volt, de jelentős alapdíj tartozott hozzá, amelyről a műszaki osztály sem tudott. Ezt megszüntetve évi 980.000 Ft-ot spóroltunk az ügyfelünknek.

  • Megrendelőnk több mint 900 energiaszámlájának elemzésével, feldolgozásával mintegy 5 millió forint megtakarítására adtunk újabb projektjavaslatokat.

  • Egy vendéglátóipari bérlemény éves energia- és üzemeltetési költség elszámolása során feltártuk, hogy az energiaszámlák nem a bérleti szerződésnek megfelelő szisztéma szerint kerültek kalkulációra, a bérleményre illetve az érintett közös területekre vonatkozó költségek kalkulációja hibás volt. Munkánk eredménye több, mint 6 millió forint megtakarítás!